OCJENE 1 PRIKAZI SLOVO 59 (2009) koji je počeo proučavati nakon zamolbe da napiše kritiku o Bezsonovu radu o Križaniću. Djelo Život i rad Jurja Križanića objavio je 1917. o tristotoj godišnjici Križanićeva rođenja, nakon punih 45 godina skupljanja građe. Autorica napominje kako je Jagić Križanića smatrao velikom osobnošću, te da je upravo Jagić postavio temelje istraživanju Križanićeva djela, dodajući i sažet opis kritika Jagićevih suvremenika o spomenutom Jagićevu djelu. 'Nina ALEKSANDROV-POGAČNIK u prilogu Vatroslav Jagić između filologije i metodologije uspoređuje Jagićeva književnopovijesna i jeziko- slovna znanstvena istraživanja. Jagićevim doprinosom muzikološkim temama bavi se Gorana DOLINER u prilogu Jagićev Archiv fiir slavische Philologie i prilozi za povijest hrvat- ske glazbe. Za razliku od zbornika iz 1986. godine, u kojemu je obuhvaćeno šire tematsko područje, u ovome su se zborniku autori usredotočili na pojedine segmente njegova obimna rada. Govoreći o Jagićevoj znanosti, ali i o nje- govu životu u mnogim prilozima, tj. posezanjem za biografijom, privatnom i službenom korespondencijom, pismohranom, podjednako novinskim član- cima i studijama, autori su pridonijeli rasvjetljavanju Jagićeva lika i djela, otvarajući pritom mnogo tema koje tek čekaju svoje istraživače. ANDREA RADOŠEVIĆ ANICA NAZOR, Knjiga o hrvatskoj glagoljici: »Ja slovo znajući govorim ... 4, priredili Srećko Lipovčan i Zlatko Rebernjak, Erasmus naklada, Zagreb 2008., 160 str. I uz to što se posljednjih godina na hrvatskoj filološkoj sceni pojavljivao znatan broj likovno bogatih monografija koje su — u užem ili širem opsegu obuhvaćale (i) glagoljaški korpus, knjiga akademikinje Nazor »Ja slovo znajući govorim...« zaslužuje višestruku pozornost — kako zainteresiranih laika, tako i stručnjaka koji smatraju nužnim da se spoznaje važne za kulturu nekog naroda, u tom narodu učine poznatima. Ona je očekivan odgovor, i to iz naših najviših strukovnih krugova, na velik interes među »širom publi- kom« prema glagoljskomu pismu, kao važnu nacionalnoidentifikacijskomu znaku, naglašene vizualne atraktivnosti i zanimljive »šifriranosti« (prema srednjovjekovnim grčkim /orto/grafijskim načelima i grafičkoj originalnosti 375