V. BADURINA-STIPČEVIĆ, Jagićeva izdanja hrvatskih SLOVO 61 (2011)

legenda o sv. Tekli iz 13. st..* legenda o Ivanu i Prohoru iz 13. st.,' za-
tim biblijski odlomci iz Bribirskoga misala iz 15. st.' i Kukuljevićeva
(Vinodolskog) brevijara iz 1485. godine, dijelovi Postanka i Knjige proroka
Joela iz Dragućkog brevijara iz 1407., te odlomak homilije sv. Augustina iz
1. vrbničkog brevijara iz 13. st. U Primčrima su prvi put objavljeni i odlomci
Rumanca trojskog iz glagoljskoga Vinodolskoga zbornika s početka 15. st. i
dijelovi Aleksandride iz ćiriličkoga Roudničkoga rukopisa iz prve polovice
16. st., zatim dio glagoljske Regule sv. Benedikta iz 14. st. i odlomci iz gla-
goljskih spomenika, Vinodolskoga zakonika i Krčkoga statuta."

U Arkivu za povjestnicu jugoslavensku 9 (1868) Jagić je pripremio novu
hrestomatiju srednjovjekovnih hrvatskih tekstova. Napisao je što ga je na to
potaklo: »Pišući drugi dio književne historije naroda hrvatskoga i srbskoga,
imam puno prilike uvjeriti se, koliko je mučan i nezahvalan zadatak, go-
voriti u historiji književnosti o djelih, koja su ili još u rukopisu ili već pred
dvie do tri sta godina štampana, a danas gotovo sa sviem nedokučiva. Ma
kolik trud bio, što se ulaže u karakterisanje takovieh djela, nema on ipak ni
za polovicu onog ploda i uspjeha, koji bi knjiga donosila, da je gradjena na
osnovu samieh izdanieh izvora.«? Ovaj izbor tekstova iz Arkiva objavio
je i kasnije, u dodatku Historije književnosti naroda hrvatskoga i srbsko-
'ga (1867). Jagić se koristio dvama izvorima iz Kukuljevićeve knjižnice,
glagoljskim rukopisom iz 1468. godine, danas u literaturi poznatim kao
Petrisov zbornik, i čiriličkim rukopisom iz 1520. godine, u kasnijoj literaturi
citiranim kao Libro od mnozijeh razloga. Napominje da to nisu »jako stari«
rukopisi i da se »starina najbolje raspoznaje po jeziku«," jer da su neki dije-
lovi samo prijepisi starijih starobugarskih ili crkvenoslavenskih tekstova, a
drugi su kasnije prevedeni s latinskoga ili talijanskog jezika. Kaže također,
to su »dva veoma obilata zbornika najraznolikijih stvari: pravi pravcati li-

* Jagić je tekst datirao u 12. st, Ovaj fragment apokrifnih Djela Pavla i Tekle kasnije je izdan
transkripcijom u ŠTEFANIĆ i sur. 1969: 129-132, a tekstološka studija i kritičko izdanje
apokrifa objavljeni su u: GRABAR 1972.

* Fragment apokrifnih Pseudo-Prohorovih Djela Ivanovih Jagić je datirao u 12. st. Fragment
je više puta izdavan, usp. PETROVIĆ 2004: 211.

19 Jagić datira rukopis u 13./14. st.

" Svi su tekstovi objavljeni u JAGIĆ 1866.

* JAGIĆ 1868.a: 148.

% JAGIĆ 1868.a: 149.