M. MIHALJEVIĆ * NOVOOTKRIVENI GLAGOLJSKI FRAGMENTI U...

samo crvenom bojom. Inicijalić Ž pri dnu
stupca 1a samo je malo povećan stariji oblik
toga slova bez ikakvih ukrasa.Pri vrhu stupca
1b sačuvan je gornji dio inicijala N koji je
zauzimao visinu dvaju redaka, a u očici mu
je,čini se, bio biljni ukras.Iste je visine i inicijal
O u stupcu 1c. U istom je stupcu i inicijal B
visine 6 cm koji je urešen biljnim ukrasima:
palmetama, polupalmetama, prepletima,
prstenom i biserima,a iz njega na rubu prema
gore i dolje šire se tanki crveni izdanci (vri-
ježe). Na istom su rubu uočljivi i otisci bo-
gatoga biljnog ornamenta koji vjerojatno
potječe s idućeg lista koji je na tom mjestu
slijedio u kodeksu čiji su ovo ostatci. Inicijal
B pri dnu stupca 2a zauzima takoder visinu
dvaju redaka,a jedini mu je ukras crveni križić
upisan u očicu slova. Iste je visine i inicijal V
u stupcu 2c ukrašen biljnim motivom u oči-
cama (polupalmeta) i na vrhu slova. Na kori-
cama knjige, na kartonu na koji je pergamena
bila zalijepljena, vidljivi su ostatci pergamene
sa zrcalnom slikom jednoga dijela teksta.*
Dvolist je bio dio rukopisnoga glagoljskog
misala iz dijela Proprium de tempore. Na
prvom je listu dio liturgije među osmicom i
na osmicu Bogojavljenja, a na drugom dio
liturgije na Pepelnicu. Nije bilo teško uspo-
redbom s drugim hrvatskoglagoljskim misa-
lima utvrditi incipite biblijskih čitanja, molita-
va i pjesama. Na početku stupca la sačuvao
se dio rubrike /ijvana iz kojega se može za-
ključiti da se radi o Ivanovu evandelju. Naj-
vjerojatnije je to tekst J 1, 29-34 koji se u
najstarijem hrvatskoglagoljskom misalu,
vatikanskom Illirico 4 nalazi na listu 17d/11-
18a/2 unutar mise Na okt(a)bu ef(i)f(a)nie.*
Nakon toga, slijedi prikazna molitva Žrtvi
teb€ gl(ospod)i ...koja obasiže kraj tog stupca
i početak stupca 1b, a čiji se tekst u misalu
llirico4 nalazi na listu 183/3-9.* Iza nje je u

 
 

 

 

 

istom stupcu popričestna molitva N(e)-
b(e)skoju s(ve)tlostiju m(o)i(i)m te
g(ospod)i ... koja se u Illirico4 nalazi na 183/
10-16.“ Prva strana završava rubrikom čiji
tekst donosim u cijelosti:

po (o)ktabe ef(i)f(a)nie daže d
o očićen € s(ve)te m(a)rie po
or(a)cii dnev'nći g(lago)ljut se
ove or(aci)e. prva. b(ožje iže s
P(GASs(E)ni(€). 5: (=2.) Cr(B)KE)VE t(vo€) ili b
ože vsčhe v(€)r(nihb). ako bude
kratka mesojeja. ot' pr
ve n(&)A(E)le po okt(a)b(€ eflifa
nie do korizmi t(a)ko da
službi n(e)d(&)Ine izbiv
ale bi ost(a)le n(e)d(€)le ra
zdelite se po sedm
ibb d(b)nebb ot ferie. ako b
l(a)gdob)ni ne zastoe ta
koi biva po okt(a)bi p(e)t
ikostb do prišastv
a.& n(e)dedela (sic) meju
okt(a)bu ef(i)f(a)nie. k mise. p6s(nb).

 

Na početku druge strane, u stupcu 1c pisar
je ostavio prvih osam redova praznima tako
da u rubrici najavljena ulazna pjesma Na
višnemb prestole vidćbb muža sedeća ...
započinje tek u devetom retku.* U 17. retku
istog stupca započinje molitva Obeti m(o)-
1(i)m te g(ospod)i priležećihb..., a iza nje
dolazi Poslanica sv. Pavla apostola Rimljanima
GR 12,1-5) koja je obasizala i veći dio stupca
1d.? Pri kraju je stupca 1d pjesma iza poslani-
ce Bi(agoslovle)n g(ospod)b b(og)b ..," au
posljednjem retku rubrika koja najavljuje
Evanđelje po Luki: N(a)s(lčdovanie) e(van)-
J(eli€) ot luki."' Na drugom su listu ostatci
blagoslova pepela prije mise na Pepelnicu.'?
U stupcu 2a sačuvani su dijelovi prve molitve

28