M. MIHALJEVIĆ * NOVOOTKRIVENI GLAGOLJSKI FRAGMENTI U... samo crvenom bojom. Inicijalić Ž pri dnu stupca 1a samo je malo povećan stariji oblik toga slova bez ikakvih ukrasa.Pri vrhu stupca 1b sačuvan je gornji dio inicijala N koji je zauzimao visinu dvaju redaka, a u očici mu je,čini se, bio biljni ukras.Iste je visine i inicijal O u stupcu 1c. U istom je stupcu i inicijal B visine 6 cm koji je urešen biljnim ukrasima: palmetama, polupalmetama, prepletima, prstenom i biserima,a iz njega na rubu prema gore i dolje šire se tanki crveni izdanci (vri- ježe). Na istom su rubu uočljivi i otisci bo- gatoga biljnog ornamenta koji vjerojatno potječe s idućeg lista koji je na tom mjestu slijedio u kodeksu čiji su ovo ostatci. Inicijal B pri dnu stupca 2a zauzima takoder visinu dvaju redaka,a jedini mu je ukras crveni križić upisan u očicu slova. Iste je visine i inicijal V u stupcu 2c ukrašen biljnim motivom u oči- cama (polupalmeta) i na vrhu slova. Na kori- cama knjige, na kartonu na koji je pergamena bila zalijepljena, vidljivi su ostatci pergamene sa zrcalnom slikom jednoga dijela teksta.* Dvolist je bio dio rukopisnoga glagoljskog misala iz dijela Proprium de tempore. Na prvom je listu dio liturgije među osmicom i na osmicu Bogojavljenja, a na drugom dio liturgije na Pepelnicu. Nije bilo teško uspo- redbom s drugim hrvatskoglagoljskim misa- lima utvrditi incipite biblijskih čitanja, molita- va i pjesama. Na početku stupca la sačuvao se dio rubrike /ijvana iz kojega se može za- ključiti da se radi o Ivanovu evandelju. Naj- vjerojatnije je to tekst J 1, 29-34 koji se u najstarijem hrvatskoglagoljskom misalu, vatikanskom Illirico 4 nalazi na listu 17d/11- 18a/2 unutar mise Na okt(a)bu ef(i)f(a)nie.* Nakon toga, slijedi prikazna molitva Žrtvi teb€ gl(ospod)i ...koja obasiže kraj tog stupca i početak stupca 1b, a čiji se tekst u misalu llirico4 nalazi na listu 183/3-9.* Iza nje je u istom stupcu popričestna molitva N(e)- b(e)skoju s(ve)tlostiju m(o)i(i)m te g(ospod)i ... koja se u Illirico4 nalazi na 183/ 10-16.“ Prva strana završava rubrikom čiji tekst donosim u cijelosti: po (o)ktabe ef(i)f(a)nie daže d o očićen € s(ve)te m(a)rie po or(a)cii dnev'nći g(lago)ljut se ove or(aci)e. prva. b(ožje iže s P(GASs(E)ni(€). 5: (=2.) Cr(B)KE)VE t(vo€) ili b ože vsčhe v(€)r(nihb). ako bude kratka mesojeja. ot' pr ve n(&)A(E)le po okt(a)b(€ eflifa nie do korizmi t(a)ko da službi n(e)d(&)Ine izbiv ale bi ost(a)le n(e)d(€)le ra zdelite se po sedm ibb d(b)nebb ot ferie. ako b l(a)gdob)ni ne zastoe ta koi biva po okt(a)bi p(e)t ikostb do prišastv a.& n(e)dedela (sic) meju okt(a)bu ef(i)f(a)nie. k mise. p6s(nb). Na početku druge strane, u stupcu 1c pisar je ostavio prvih osam redova praznima tako da u rubrici najavljena ulazna pjesma Na višnemb prestole vidćbb muža sedeća ... započinje tek u devetom retku.* U 17. retku istog stupca započinje molitva Obeti m(o)- 1(i)m te g(ospod)i priležećihb..., a iza nje dolazi Poslanica sv. Pavla apostola Rimljanima GR 12,1-5) koja je obasizala i veći dio stupca 1d.? Pri kraju je stupca 1d pjesma iza poslani- ce Bi(agoslovle)n g(ospod)b b(og)b ..," au posljednjem retku rubrika koja najavljuje Evanđelje po Luki: N(a)s(lčdovanie) e(van)- J(eli€) ot luki."' Na drugom su listu ostatci blagoslova pepela prije mise na Pepelnicu.'? U stupcu 2a sačuvani su dijelovi prve molitve 28