M. ŠIMIĆ, Fojnički glagoljski fragment brevijara SLOVO 60 (2010) Dikcionara iz 1670. godine.' Oba su fragmenta prilično oštećena, a pose- bice Fojnički: »Ako je kod L (Livanjskoga) bilo teškoća s tekstom, koji je dosta oštećen i na više mjesta nečitljiv, tako da se neka relevantna mjesta nisu mogla podvrći ispitivanju, još je kudikamo teže sa F (Fojničkim), gdje -je ne samo jedna cijela strana gotovo sasvim nečitljiva, već je neprilika i u tome, što tekst, koji je ostao (dio iz gl. 3. Izašašća i dio Slova sv. Ivana Zlatousta), ne sadrži dosta elemenata, koji bi omogućili datiranje pomoću koeficijenata ...«.? Hamm ga je, ipak, na temelju grafijskih osobitosti uspio datirati, ustanovivši da on ima neke zajedničke crte s BrVat, i BrVO, a vre- menski je najbliži BrVat,»... iako je prepisan iz druge matice, i mogao sam utvrditi da je F stariji od Vr, (...) i da pripada počecima druge polovine XIV vijeka. (Na to upućuje i grafija s nekim starijim prijelaznim oblicima, tako kod z, g, h, u, zatim grafija poluglasa i, osobito, starije ligaturno m/, koje je nalik na taj znak u Vb, i u cijelom nizu starijih spomenika od Grškovićeva apostola i Bečkih listića sve do u četrnaesti vijek).« Fojnički se fragment neko vrijeme nalazio u Arhivu Franjevačkoga samostana sv. Petra i Pavla na Gorici u Livnu.* Nažalost, taj se fragment zagubio, odnosno, usprkos svim nastojanjima original nije pronađen ni u Livnu ni u Fojnici.* Stoga će on ovdje biti opisan prema presliku koji se čuva u Staroslavenskom institutu. Sadržajno FgFoj dio je brevijara, Temporala (Proprium de Tempore), i to dio 3. glave Knjige Izlaska (Izl 3,7-8) nakon čega slijedi Slovo sv. Ivana Zlatoustoga, a čita se na 4. nedjelju posta. Neke su homilije Ivana Zlatoustoga prevedene već u najstarijem slavenskom razdoblju, odnosno ubrajaju se u najstarije slavenske propovjedničke tekstove, kao primjeri- ce homilija 7 ježe ne suditi na lica »... kako se to jasno vidi po tragovima strukturalnih, leksičkih, kao i gramatičkih staroslavenizama u njezinim naj- starijim sačuvanim prijepisima — ruskom Uspenskom zborniku XII-XIII. v. (...) i srpskom Mihanovićevom homilijaru (...) iz posljednje trećine XIII. * HAMM 1952: 61; ŠIMIĆ 2008. ? HAMM 1982:61. * HAMM 1952: 62. + DAMJANOVIĆ 2004: 81 * Zahvaljujem na pomoći bibliotekarki Ružici Barišić iz Arhiva Franjevačkoga samosta- na sv. Petra i Pavla na Gorici u Livnu, kolegi Milanu Mihaljeviću, kao i fra Tomislavu Trogrliću i fia Franji Miletiću iz Fojničkoga samostana, a također don Anti Šariću na po- sredovanju. 688