ku krmčiju zajedno s čitavom svojom kolekcijom ćirilskih
knjiga i rukopisa donio u Zagreb. S paleografijskog gledišta
Grškovićev i Mihanovićev odlomak Apostola predstavljaju ri-
jetke spomenike prijelaznog stadija pisma između makedon-
ske i hrvatske glagoljice.

Jedan od posljednjih primjera glagoljice u Bosni saču-
vao se kao omot za »montanum« ili kartular crkve sv. Ana-
stazije u Splitu. Prof. Vj. Štefanić nazvao ga je Splitski od-
lomak glagoljskog misala starije redakcije. Potječe iz prve
polovine 13. st. Splitski odlomak je »dragocjen za povijest
hrvatskoglagoljskog misala, jer je on — makon Bečkih listića
— vjerojatno najstariji ostatak takvog glagoljskog misala«
(Stefanić).

Najstariji spomenik posve formirane tipične hrvatske
uglate glagoljice nađen je na koricama II Novljanskog brevi-
jara. To je dvolist pergamene folio formata, dio nekog zbor-
nika, koji sadrži odlomak Legende o sv. Tekli iz 13. st. Odlo-
mak je nastariji poznati južnoslavenski prijepis apokrifa o
djelima Pavla i Tekle. Apokrif pripovijeda kako u maloazijs-
kom gradu Ikoniju svojim propovijedima Pavao obraća lijepu
djevojku Teklu (glagoljski odlomak sadrži svega četvrtinu, ali
najzanimljiviji dio apokrifa).

Najstarija potvrda apokrifa Poslanice o nedjelji (koja je
pala s neba ma oltar sv. Petra i prijeti svima ikoji ne štuju
nedjelju) u slavenskim književnostima sačuvan je na komadu
pergamene (krnjem dvolistu), dijelu zbornika različita sadrža-
ja, koji je bio prilijepljen kao podstavni list na koricama gla-
goljskog Kvarezimala Šimuna Grebla iz Roča (čuva se u Arhi-
vu JAZU u Zagrebu, sign. Fragm. glag. 123).

U 13. st. ide i Kukuljevićev odlomak misala, list pergame-
ne skinut s korica nekog rukopisa iz 14. st. Pismo odlomka
predstavlja rani stadij hrvatske uglate glagoljice u kojemu
ima dosta ostataka oble glagoljice. S kraja 13. st. potječe
odlomak misala, list pergamene u koji je bio omotan Popis
desetine Beloga na Cresu iz 1679. Odlomak predstavlja jedan
od najstarijih odlomaka glagoljskog rimskog misala prave
hrvatske redakcije (čuva se u gradu Krku u Arhivu bivše
osorske biskupije). Iz 13. st. su i četiri odlomka brevijara,

53